Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2010

Howl's Moving Castle: Ένα όμορφο και συγκινητικό animation για όλα τα γούστα...

Χαιρετώ και πάλι guyzzzz!.  Τι μου κάνετε;  Καλά μου είστε;  Ελπίζω να μου είστε βρε, γιατί σήμερα σας θέλω πιστούς στο ραντεβού μας στο blogaki, διότι μετά απο καιρό θα ανφερθώ σε ένα ακόμα αγαπημένο, κινούμενο σχέδιο και για μια ακόμη φορά απο τον 'μάγο', Hayao Miyazaki.
Σκεφτόμουν που λέτε τι να βάλω σήμερα (ναι, και εγω σκέφτομαι που και που) και η αλήθεια είναι οτι είχα κολλήσει ελαφρώς, καθώς δε μπορούσα να αποφασίσω τι είδος ταινίας να ανεβάσω.  Αργότερα συνειδητοποίησα οτι έχω πολυ καιρό να ανεβάσω κινούμενο σχεδιάκι (που τόσο τα αγαπώ!!), οπότε λέω why not? και έτσι σήμερα σας παρουσιάζω ένα ακόμα πολύ όμορφο και μοναδικό (όπως πάντα άλλωστε) έργο του Miyazaki.


Η Sofi είναι μια καλόκαρδη, νεαρή κοπέλα η οποία εργάζεται σε ένα καπελάδικο, φτιάχνοντας κάθε λογής περίτεχνα καπέλα για τις απαιτητικές πελάτισες του μαγαζιού.  Όταν ένα βράδι μια κακιά μάγισσα την καταραστεί να κουβαλάει για μια ζωή μια νέα καρδιά, σε ένα γέρικο σώμα, η Sofi θα προσπαθήσει να βρεί ενα τρόπο να λύσει το ξόρκι και να ξαναγίνει ο παλιός της εαυτός.  Σύντομα θα καταλάβει οτι προκειμένου να το επιτύχει, θα πρέπει να ζητήσει τη βοήθεια ενός μυστήριου και ανασφαλή, περιπλανώμενου μάγου.  Ο Howl μαζί με τους ακόλουθούς του είναι πρόθυμος να την βοηθήσει και έτσι η Sofi θα βρεθεί μαζί τους στον περίεργο κόσμο τους, περιπλανώμενη απο μέρος σε μέρος, μαζί με το τεράστιο και κινούμενο σπιτικό τους!.
Όπως πάντα το ταξίδι μας στο κόσμο του Haya Miyazaki είναι απλά μαγικό.  Ακολουθούμε τους χαρακτήρες του σε ένα ταξίδι όπου συμβαίνουν θαυμαστά και αξιοπερίεργα πράγματα και φαίνεται να συμπάσχουμε μαζί τους, παρά το γεγονός οτι μιλάμε για κινούμενα σχέδια.  Εξάλλου τη βασικό προσόν του Miyazaki είναι οτι καταφέρνει να μας περάσει μια σειρά απο νοήματα, αξίες και ιδανικά τα οποία ίσως και να μη μπορούσε καν να αποδώσει κάποιος σε μια κανονική, μυθοπλαστική ταινία.  Και μάλιστα το 'Κινούμενο Κάστρο' βρήθει τέτοιων παραδειγμάτων.  Οι ήρωες του είναι πολύπλευροι, καθώς την ίδια στιγμή μπορεί να παρουσιάζουν εξαιρετική δύναμη, αλλά και αδυναμία ή μεγάλη πίστη στον εαυτό τους απο την μια πλευρά και απο την άλλη να γίνονται κομμάτια και να μη μπορούν να σταθούν ξανάν στα πόδια τους.  Για παράδειγμα ο ίδιος ο Howl παρουσιάζει μια τεράστια γκάμα συναισθημάτων και αδυναμιών, ακριβώς όπως οι πραγματικοί άνθρωποι.  Την μια στιγμή τον βλέπουμε σίγουρο για τον εαυτό του, γεμάτο δύναμη, θέληση και αποφασιστικότητα και την αμέσως επόμενη τον βλέπουμε δειλό, χωρίς καμία πίστη στις δυνάμεις του και παραιτημένο απο κάθε προσπάθεια για έναν καλύτερο κόσμο για τον οποίο μεταξύ άλλων, έχει να κάνει η ταινία.  Τα έχει όλα και είναι τόσο συναρπαστικός ο τρόπος με τον οποίο εξελίσονται τα πράγματα, αφού δε λείπει τίποτα.  Γέλιο, θυμός, συγκίνηση, χαρά, κλάμα, υπάρχουν όλα σε αυτό τον υπέροχο κόσμο που έχει χτίσει στην ταινία του.  Σίγουρα θα εντοπίσετε και εσείς όλα αυτά που θέλει να πει ο....ποιητής και θα δείτε οτι πραγματικά είναι πολλά και σημαντικά.
Θα σας πρότινα να το δείτε στην original version του, δηλαδή στα ιαπωνέζικα μιας που αξίζει να μπείτε εντελώς στο mood και στον κόσμο που έχει φτιάξει για εμάς και να προσπαθήσετε να το απολαύσετε, όσο δύσκολο ή και αστείο μπορεί να σας φαίνεται στα ιαπωνέζικα (που μεταξύ μας, νομίζω οτι θα αποροφηθείτε τόσο πολυ απο το story που δε θα δώσετε τελικά και τόσο μεγάλη σημασία στη γλώσσα).  Επίσης σε αυτό το σημείο θα ήθελα να πω οτι αν επιλέξετε να τη δείτε στα αγγλικά, θα ακούσετε και γνώριμες φωνές, καθώς ο Christian Bale δανίζει την φωνή του στον Howl και είναι πολυ πολυ καλός.  Τώρα για όσους κακεντρεχείς τρέξουν αμέσως να πούν για το διακριτικό και χαριτωμένο του ψεύδισμα, οτι δηλαδή θα καταστρέφει τον ρόλο, απλά θα αδιαφορίσω και ουσιαστικά το αναφέρω γιατί ξέρω οτι σίγουρα κάποιος θα βρεθεί να μου το κοπανήσει.  Σας πρόλαβα όμως, χα!...
Εάν θέλετε να δείτε κάτι πραγματικά όμορφο και ονειρικό, που θα σας ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο γεμάτο μαγεία και συναίσθημα, ε τότε να τη δείτε ταινιούλα καθώς είναι ειλικρινά πολυ πολυ γλυκιά.  Ακόμα να πώ οτι και η μουσική που την συνοδεύει είναι εξαιρετική και της ταιριάζει απόλυτα, αφού δένει όλη τη πλοκή και εναρμονίζεται πλήρως με τις περιπέτειες και τις πράξεις των ηρώων.

http://www.youtube.com/watch?v=57r9jjqzJJk

Η αγαπημένη μου φυσιογνωμία απο αυτή τη ταινία είναι ο σκύλος, ο οποίος έχει το πιο τέλειο, ασθματικό γάβγισμα που έχω ακούσει ποτέ μου! :)
Don't miss it!!

Α και Walt Disney.......ΑΠΟ ΠΟΥ ΚΑΙ ΩΣ ΠΟΥ PROUDLY PRESENT ΜΙΑ ΤΑΙΝΊΑ ΕΞ'ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΙΑΠΩΝΕΖΙΚΗ;;;;;  ΘΕΣ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΣ;;;;  ΑΪ ΣΤΟ ΚΑΛΟ ΠΙΑ!!!

Συγχίστηκα πάλι!!.  Αντίο!!...pffff

5 σχόλια:

  1. Καλησπέρα!!! Θα συμφωνήσω και θα επαυξήσω για αυτή την ταινία!!! Ήμουν και εγώ μια απο τους πολλούς προκατειλλημένους (παιδικό και γιαπωνέζικο και μπλα μπλα) μέχρι που το είδα και τρελάθηκα! Έκτοτε, το προτείνω ανεπιφύλακτα και το soundtrack το ακούω στη χάση και στη φέξη! Keep movi(e)ng!!!! :PPP

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ναι είναι μια ταινία για την οποία τρελαίνεσαι! Όλοι οι χαρακτήρες είναι τόσο όμορφοι και το ολο animation φυσικά υπέροχο! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το είχα ήδη πει από το post του Spirited Away ότι είμαι ερωτευμένη με αυτήν την ταινία και θα το ξαναπώ. Μου δημιούργησες την επιθυμία να πάω να την ξαναδώ. Θα κατεβάσω (ουπς νοικιάσω ηθελα να πω) και το princess mononoke και θα κάμω αφιέρωμα-ολονυκτία Hayao..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ε λοιπόν μιας που το ανέφερες πρέπει να δω και εγώ το Monoke-Hime έχω ακούσει απλά τα καλύτερα! Α! Επίσης θέλω να δω και το πιο πρόσφατο (νομίζω) του Hayao, το Ponyo γιατί φαίνεται πολυ cuuteee!!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Επιβάλλεται να δεις το Μονονοκε!!! Είναι η αγαπημένη μου από όλες τις ταινίες του (και ναι, κυριολεκτικά τις έχω δει όλες..) Ίσως να είμαι βέβαια και λίγο προκατειλημένη καθώς ήταν η πρώτη του ταινία που είδα.
    Όσον αφορά το Ponyo, μου άρεσε πολύ το animation και ήταν όντως πολύ πολύ γλυκό, αλλά μέχρι εκεί. Μάλλον ήταν για μικρότερο κοινό. Δεν περνούσε τα μηνυματα που περνάνε οι άλλες του ταινίες αν και άγγιζε λίγο και το ζήτημα της μόλυνσης. Σίγουρα όχι τόσο έντονα οικολογικό και αντιπολεμικό όσο τα Μονονοκε και Howl's moving castle.
    Δες τα και θέλω πολύ να μου πεις εντυπώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή