Όπως το "Black Swan" και το "127 Hours", έτσι και το "Buried" θεωρώ οτι έχει ένα από τα καλύτερα poster για φέτος. Και αυτό που είναι ακόμα καλύτερο είναι οτι ολόκληρη η σειρά με τις αφίσες που βγήκε για την ταινία του Aronofsky, αλλά και για το "Buried" είναι πολύ εντυπωσιακές και καλοφτιγμένες. Πολλοί παραπονιούνται βέβαι, οτι το παραπάνω poster μοιάζει υπερβολικά, με την αφίσα από την ταινία του Hitchcock, "Vertigo". http://miatainiathnhmera.blogspot.com/search?q=vertigo
Νομίζω οτι η ομοιότητα είναι εμφανής, και ως ένα σημείο και εσκεμμένη, αλλά δε νομίζω οτι φτάνει στον βαθμό να αποτελεί rip off του συγκεκριμένου poster, όπως διάβασα διάφορους να λένε. Και βασικά πως θα μπορούσε άλλωστε αφού οι ταινίες απέχουν έτη φωτός, η μια από την άλλη. Ωραία, tricky αφίσα, που ταιριάζει απόλυτα με όλη την αίσθηση που αποπνέει η ταινία και σε κάνει να μπαίνεις σε ανάλογο mood, πριν καν ξεκινήσει...
O Paul Conroy (Ryan Reynolds) είναι βασικά ο άνθρωπος που βρέθηκε στο λάθος σημείο, τη λάθος στιγμή. Εργαζόμενος ως εργολάβος στο Ιρακ, προκειμένου να μπορέσει να ζήσει την οικογένεια του πίσω στην πατρίδα, καταλήγει πολύ...βαθιά μπλεγμένος, όταν μετά από επίθεση που δέχεται το convoy του, από τα ιρακινά στρατεύματα, καταλήγει θαμμένος σε ένα ξύλινο κουτί, αρκετά μέτρα κάτω από τη γη. Εκεί έχοντας στη διάθεσή του μόνο ένα...κινητό τηλέφωνο και έναν αναπτήρα, θα προσπαθήσει να βρεί τον δρόμο προς την επιφάνεια, πριν να είναι πραγματικά πολύ αργά.
Η ταινία έχει ουσιαστικά έναν πρωταγωνιστή, τον Reynolds. Καθόλη τη διάρκειά της δε βλέπουμε κανέναν άλλον, εκτός ίσως μιας σκηνής. Γενικότερα οι ταινίες οι οποίες επικεντρώνονται σε έναν πρωταγωνιστή μπορούν να αποτελέσουν παγίδα, διότι είτε θα είναι μεγάλες πατάτες, είτε θα είναι κάτι όντως καλό. Στη προκειμένη περίπτωση, αν και ο Reynolds δεν είναι ακριβώς αυτό που λέμε, μεγάλος ηθοποιός, εντούτοις στην ταινία δίνει μια μεγάλη ερμηνεία και φυσικά ο ρόλος του έρχεται...κουτί-κυριολεκτικά και μεταφορικά. Νομίζω οτι ο σκηνοθέτης, Rodrigo Cortes, δικαιολογημένα επένδυσε στον Reynolds, αφού κατάφερε να έχει τελικά μια πολυ ιδιαίτερη και ξεχωριστή ταινία, από την οποία φυσικά βγήκε και ο ίδιος απόλυτα κερδισμένος.
Το απόλυτο και αδιαμφισβήτητο χαρακτηριστικό της ταινίας, είναι η τρομερά κλειστοφοβική αίσθηση που επικρατεί. Ο πρωταγωνιστής είναι εγκλωβισμένος μέσα σε ένα ξύλινο φέρετρο ουσιαστικά και παλεύει με τον χρόνο, προκειμένου να καταφέρει να απεγκλωβιστεί πριν τελειώσει το οξυγόνο μέσα στον εξαιρετικά μικρό, άβολο και σκοτεινό χώρο στον οποίο βρίσκεται. Από την αρχή ήμουν διαθετημένη να κάνω τα 'στραβά μάτια' απέναντι σε κάποια χολυγουντιανά κλισε, όπως το κινητό που έχει μαζί του ο ήρωας και το οποίο (οποία έκπληξης!) έχει σήμα ακόμα και κάτο από τη γή ή ακόμα και τον αναπτήρα που έχει μαζί του (ο οποίος sorry που το λέω φίλε, αλλά θα σου καταναλώσει άμεσα το μισό σου οξυγόνο εκεί μέσα!). Ο λόγος για τον οποίο το έκανα αυτό, είναι οτι πολύ απλά η ταινία με απορρόφησε σε τέτοιο βαθμό, ώστε σε κάποιες στιγμές έπιασα τον εαυτό μου να αναπνέει με δυσκολία, έχοντας βάλει τον εαυτό μου στη θέση του Paul. Το καλό είναι οτι εκεί που τα αναμένομενα κλισε, ενδεχομένως να σε ξενίσουν κάπως, τελικά πετυχαίνουν το ακριβώς αντίθετο. Καταφέρνουν να δημιουργήσουν μια τελείως ρεαλιστική και τρομακτική εμπειρία, στην οποία και εσυ πολύ θα ήθελες να έχεις τα μέσα που διαθέτει και ο ήρωας και να κάνεις με αυτά οτι καλύτερο μπορείς. Εξάλλου ας είμαστε και λιγάκι ρεαλιστές, εάν δε υπήρχαν αυτά, πόσο δύσκολο θα ήταν να παρακολουθήσουμε μια ταινία μιαμισης ώρας, βλέποντας το απόλυτο σκοτάδι και ακούγοντας μόνο κάποιον να βαριανασαίνει, να ουρλιάζει και να κοπανιέται; Νομίζω πολυ...
Ο Reynolds με εντυπωσιάσε και το ευχαριστήθηκα. Ο ρόλος του πάει πολύ και έχει καταφέρει να μπει απόλυτα στην ψυχολογία του χαρακτήρα του και να μείνει εκεί. Προσπαθεί διαρκώς να με διάφορα κόλπα να απελευθερωθεί από την αποπνικτική του φυλακή, φωνάζει, κλαίει, ελπίζει, απελπίζεται και γενικά, βιώνει μια μεγάλη γκάμα συναισθημάτων στην οποία συμμετέχει και ο θεατής. Νομίζω οτι σχεδόν μπορεί κανείς να μυρίσει τον ιδρώτα, από την αγωνιώδη προσπάθεια να κρατηθεί ζωντανός και είναι σχεδόν χειροπιαστός ο πανικός και ο τρόμος που βιώνει μέσα από όλη αυτή τη κατάσταση. Από την αρχή σε κερδίζει με την αυθεντικότητα με την οποία ερμηνεύει τον ρόλο του και αυτό για το οποίο σίγουρα κανείς δε μπορεί να τον κατηγορήσει, είναι οτι υπερβάλει στον τρόπο με τον οποίο παίζει. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δε χωρούν υπερβολές και πολύ σκέψη από μέρος του ηθοποιού, γιατί πολύ απλά σε τόσο ασφυκτικά, άσχημες συνθήκες οι ανθρώπινες αντιδράσεις μπορούν να είναι και εξαιρετικά αψυχολόγητες. Οπότε νομίζω οτι ο Reynolds απλά αντιδρά όπως ίσως θα αντιδρούσε η πλειοψηφία των ανθρώπων, σε περίπτωση που βίωνε κάτι αντίστοιχο. Σίγουρα η καλύτερη ερμηνεία, στην μέχρι τώρα καριέρα του.
Η σκηνοθεσία είναι ευρηματική και εντυπωσιακή. Δε νομίζω να έχω δει κάτι ανάλογο και δε θυμάμαι άλλη ταινία που να έχει 'γυριστεί' ολοκληρωτικά μέσα σε ένα κουτί. Αυτό που για εμένα μετράει πολύ, είναι οτι η κάμερα λειτουργεί από την αρχή σαν το μάτι του θεατή. Είναι σαν να υπάρχουν άπειρες μικρές τρυπούλες γύρω από το κουτί, από το οποίο εμείς μπορούμε ανα πάσα στιγμή να κρυφοκοιτάξουμε και να δούμε μέσα τον πρωταγωνιστή. Όλα μοιάζουν τόσο φυσικά και αβίαστα, ενώ όσο περίεργο κι αν φαίνεται, υπάρχουν κανα δυο πλάνα τα οποία μοιάζουν πολύ καλλιτεχνικά. Για παράδειγμα είναι μια σκηνή στην οποία βλέπουμε τον Paul παγιεδευμένο, αλλά εμείς φαίνεται να τον παρακολουθούμε από ψηλά, σαν να μην υπάρχει χώμα από πάνω του, αλλά ένα απέραντο κούφιο κενό, μέσα στο οποίο ο σκηνοθέτης έχει τοποθετήσει την κάμερα και μας έχει πει, 'δείτε!'. Φυσικά εκείνη τη στιγμή δε σκέφτεσαι έτσι, απλά απολαμβάνει αυτό που σου δίνει η ταινία. Αργότερα όμως όταν τελειώσει δε μπορείς, παρά να το σκεφτείς, αλλά ακόμα και τότε θα βρείς μάλλον να σε έχει εντυπωσιάσει αυτό το γεγονός, οτι παρά την κλειστοφοβική και αγχωτική της φύση, η ταινία μπορεί να σου προσφέρει και μερικές ιδιαίτερες στιγμές.
Το "Buried" είναι μια ταινία που είμαι σίγουρη οτι πολλοί θα έχουν προσπεράσει, θεωρώντας οτι δεν έχει και τίποτα το αξιόλογο να τους προσφέρει. Σε καμία περίπτωση δε θεωρώ οτι είναι ΤΟ αριστούργημα, αλλά δε μπορώ να και μην θαυμάσω τον τρόπο με τον οποίο έχει σκηνοθετηθεί, την τρομερή ερμηνεία του Reynolds και τον αγνό τρόμο που πηγάζει από έναν από τους παλαιότερους φόβους του ανθώπου: αυτόν του να θαφτεί ζωντανός. Δε ξέρω αν ενδείκνυται για άτομα που έχουν σοβαρό κλειστοφιβικό θέμα, καθώς σίγουρα θα τρίξουν τα δόντια, βλέποντάς την. Εδω το έκανα εγω που δεν αντιμετωπίζω τέτοιο θέμα, αλλά που πολύ απλά κάπου προς το τέλος της ταινίας, αναγκάστηκα να πιέσω τον εαυτό μου να μη βάλει καμιά φωνή, αφού πλέον αυτό που έβλεπα είχε γίνει unbearable ακόμα και για εμένα...Original και πρωτότυπο, δείτε το, όπως μου συνέστησε ένας φίλος, με απόλυτο σκοτάδι και απόλυτη ησύχια και δείτε τους ρόλους να εναλλάσονται και να βρίσκεστε εσείς στη θέση του Paul...όνειρο...
http://www.youtube.com/watch?v=j1Yyhxq56Xg
Για ακόμη μια φορά μη διαβάσετε τα comments κάτω από το trailer. Μιλάμε για super ξενέρωμα...
- Πάμε για ρεκορ. Η ταινία γυρίστηκε μόλις μέσα σε 17 μέρες, στην Βαρκελώνη!
- Χρησιμοποιήθηκαν επτά διαφορετικά φέρετρα για τα γυρίσματα της ταινίας.
- Ο αριθμός τηλεφώνου για το γραφείο του FBI στο Σικαγο, που αναφέρεται στην ταινία, είναι ο πραγματικός αριθμός του γραφείου.
- Ο Reynolds ανέφερε οτι προς το τέλος της ταινίας, άρχισε να αισθάνεται ολοένα και περισσότερο το αίσθημα της κλειστοφοβίας. Αυτό έγινε λόγω του οτι καθώς προχωρούσαν τα γυρίσματα, το φέρετρο έπρεπε να γεμίσει μέχρι κάποιο σημείο με άμμο, αλλά σταδιακά. Ο ίδιος περιέγραψε την τελευταία μέρα γυρίσματος, ως "κάτι που δε περίμενα να ζήσω ποτέ στη ζωή μου και δε θέλω να βιώσω κάτι τέτοιο ξανά, ποτέ!".
(Πηγή IMDB)
H TV ΣΗΜΕΡΑ....
STAR: 21:00. Body of Lies, με τους Leonardo diCaprio, Russel Crowe, Mark Strong. Αντικατασκοπία, μυστικές υπηρεσίες, πλεκτάνες, προσωπικά συμφέροντα. Όλα χωράνε σε μια καλή ταινία, δια χειρός Ridley Scott.
Cya....
skinothesia:7/10
ΑπάντησηΔιαγραφήsenario:6/10
erminies:7/10
me aggikse:5/10 mesos oros:6/10
sxolia:metria tenia kata tin apopsi mou..kai ginete vareti se polla simia..